#1

Verdiep je in jouw doelgroep en zorg dat je communicatie naadloos bij hen aansluit.

Kun jij deze vragen beantwoorden, dan zit je goed: Wie zijn jouw klanten? Wat wil je dat jouw klant doet, en hoe zorg je daarvoor? Wat is hun kennis? Wat is een logische flow door je website? Hoe begeleid je ze naar de kassa? Welke huisstijl en tone of voice spreekt jouw doelgroep aan?

#2

Consistentie in je huisstijl zorgt voor herkenbaarheid en een sterker merk.

Kun jij deze vragen met - ja - beantwoorden, dan zit je goed: Staat op ieder social mediakanaal van je bedrijf hetzelfde logo? Staat je logo op je briefpapier, visitekaartje en e-mailhandtekening? Gebruik je altijd hetzelfde kleurenpalet en lettertype in je on- en offline communicatie? 

#3

Optimaliseer je vindbaarheid voor Google. Top 3 resultaten in Google krijgen veel meer clicks

Kun jij deze vragen beantwoorden, dan kun je met SEO aan de slag: Weet je met welke zoektermen jouw doelgroep naar je product/dienst zoekt? Weet je op welke plek je nu in Google staat? Wie zijn je concurrenten? 

#4

Breng je social media kanalen van je bedrijf op orde én houd ze bij.

Kun jij deze vragen beantwoorden, dan zit je goed: Welke social mediakanalen passen bij jouw bedrijf (B2B) en bij jouw doelgroep (B2C)? Staat er op die kanalen gericht content voor die betreffende doelgroep? Post je regelmatig nieuwe dingen? Link je door naar je website? Zorg je voor nieuwe volgers? Beantwoord je eventuele vragen?

#5

Creeër contactmomenten met je klanten én gebruik ze nuttig.

Kun jij deze vragen beantwoorden, dan zit je goed: Weet je hoe geautomatiseerde mails richting je klanten eruit zien en wat erin staat? Heb je een database met mailadressen van klanten die open staan voor nieuwsbrieven? Bundel je geschreven blogs in een nieuwsbrief? Wijs je klanten op aanbiedingen?

#6

Zorg voor een logische route door je website. Van informatie naar kassa.

Kun jij deze vragen met - ja - beantwoorden, dan zit je goed: Is de informatie op je website in kleine logische stukjes opgedeeld? Is het duidelijk waar je op moet klikken? Is er een 'hoofdroute' door je site, met steeds meer informatie voor de geïnteresseerde? Staat er een call to action op de juiste plekken? Begeleid je de potentiële klant stap voor stap richting de 'kassa'?

#7

Maak een contentplanning voor blogartikelen social media posts.

Kun jij deze vragen met - ja - beantwoorden, dan zit je goed: Post je met regelmaat blogartikelen op je website? Post je met regelmaat content op je social mediakanalen? Zit er genoeg variatie in de content? Maak je gebruik van een strategie om klanten aan je te binden? Heb je ingeplande content klaar staan?

#8

Bespaar veel tijd en uitzoekwerk: volg een online cursus WordPress

Kun jij deze vragen met - ja - beantwoorden, volg dan onze online cursus WordPress voor beginners. Wil je voor het eerst een eigen website maken met WordPress? Ben je nu super veel tijd kwijt aan online uitzoekwerk? Word je overrompeld met irrelevante technische termen? Speur je diverse websites af op zoek naar handleidingen?

#9

Online scannen we meer dan lezen. Maak het je websitebezoekers zo makkelijk mogelijk.

Kun jij deze vragen met - ja - beantwoorden, dan zit je goed. Gebruik je tussenkoppen? Schrijf je in korte zinnen en alinea's? Zit er witruimte tussen je alinea's? Gebruik je opsommingstekens? Varieer je tekst met afbeeldingen/video's? Gebruik je interne links? Is er één duidelijke call-to-action?